Tuesday, March 11, 2008

Cornetto Love

Iklan aiskrim cornetto love muncul dengan wajah baru gandingan Dafi AF5(Malaysia) dan Gita Gutawa dari Indonesia. Gandingan dua wajah baru ini kelihatan amat serasi dalam iklan tersebut walaupun kelihatan agak kaku. Selain itu lagu yang mengiringi iklan tersebut amat menarik. Tidak hairan sekiranya banyak mendapat tempat di dalm carta radio-radio.
Gandingan dua artis baru ini dapat menarik minat penonton bukan sahaja untuk membeli aiskrim malah dapat membantu mereka menaikan nama masing-masing.

Didalam iklan tersebut Gita kelihatan amat cantik sekali. Keremajaannya juga turut terselah pada gadis yang baru berumur 14tahun. Sebelum ini Gita tidak dikenali di Malaysia tetapi dengan adanya iklan menjadikan dia lebih dikenali di Malaysia .



Lagu yang mengiringi iklan ini ialah 'Dua Hati Menjadi Satu'. Suara Dafi dan Gita amat sesuai dengan lagu ini. Namun lagu itu hanya bersesuaian untuk orang yang tengah angau yang pentingnya orang yang frust bercinta tak boleh campur... hahaha...

Lirik 'Dua hati menjadi satu'

Na na na na na na
Na na na na na na

Sejak melihatmu
Ku jatuh hati padamu
Saat mengenalmu
Semakin kuingin kamu

Maukah engkau menenami aku…

Korus:
Hari kuindah
Dua hari kan bersatu
Hariku indah
Dua langkah menjadi satu

Andai aku dah kamu
Bersama selalu

Na na na na na na
Na na na na na na

Saat kau menatapku
Aku jadi salah tingkah
Kau genggam tanganku

Berdebar debar jantungku
Maukah engkau menemani aku…
(kembali ke korus)

Dan bila kau tak ada
Mengapaku memikirkanmu
Apakah engkau juga memikirkan aku

(take from other site)

Aku nak bagi lagu bertuah:

Dua hati menjadi satu- Dafi and Gita Gutawa.